„მემკვიდრეობის ბრენდად გადაქცევა“

4 მაისს, IERI STORE-ის ორგანიზებით, Forbes Woman-თან პარტნიორობით, TBC Concept-ის, TBC WM-ის და ზარაფხანას მხარდაჭერით სასტუმრო „თბილისი მარიოტი“ უმასპინძლებს გაელ მამინისა (Balenciaga Heritage-ის ყოფილი ხელმძღვანელი) და ანია მარჩენკოს (ყოფილი Margiela-ს სცენოგრაფი) შეხვედრას თემაზე: „მემკვიდრეობის ბრენდად გადაქცევა“.

2025 წლის გაზაფხულზე, გამოფენა სახელწოდებით “GEORGIAN INFUSION” გეგმავს წარმოაჩინოს საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობა და ქვეყნის მრავალფეროვანი კავშირები საერთაშორისო ხელოვნებასთან.

პროექტის მთავარი მიზანია ქართული მემკვიდრეობის ისტორიული და კულტურული მარშრუტების აღნიშვნა: ადრეული საუკუნეების, შუასაუკუნეების და თანამედროვეობის ხელოვნებისა და ხელობის შერწყმა, XX და XXI საუკუნეების თანამედროვე დიზაინერებთან.

პროექტის ფარგლებში მოხდება ისეთი ვიზუალური ხელოვნების უზარმაზარი მემკვიდრეობის შეკრება, როგორიცაა ეროვნული კოსტიუმები, ხელოვნების ნიმუშები, პრინტები, ქსოვილები, ნახატები, ფილმები, ქანდაკებები.

პროექტი მიზნად ისახავს ვიზიტორებს მიაწოდოს ინფორმაცია ქართული კულტურის უძველესი გამოცდილების შესახებ.

2025 წლის გაზაფხულზე, დაგეგმილი გამოფენა “GEORGIAN INFUSION”-ის კურატორები გაელ მამინი და ანია მარჩენკო სტუმრებს გაუზიარებენ თავიანთ გამოცდილებას, განიხილავენ წარსულ და მომავალ პროექტებს და თანამშრომლობას ცნობილ მოდის ბრენდებთან.

შეხვედრისას  საუბარი ასევე შეეხება ბიზნესის მხარეს და კულტურული მემკვიდრეობის ბრენდად გადაქცევის უპირატესობებს, კულტურათაშორისი კომუნიკაციის მნიშვნელობას და იმ გავლენას, რომელიც ქართულმა კულტურულმა მემკვიდრეობამ იქონია ევროპასა და შეერთებულ შტატებში.

IERI store – არის მრავალფუნქციური კონცეფციის მაღაზია, რომელიც წარმოადგენს 35-ზე მეტ ქართულ ბრენდსა და არტისტს. ჩვენი მაღაზია 2019 წლის მაისში გაიხსნა, ვასილ პეტრიაშვილის ქუჩაზე მდებარე 1896 წელს აშენებული N1 ისტორიული ღვინის ქარხნის მეორე სართულზე. IERI Store-ის მთავარი მიზანია შეცვალოს ქვეყნის სტერეოტიპული აღქმა და განავითაროს მოდის საცალო ინდუსტრია, და შექმნას კონცეფცია, რომელიც ეფუძნება ქვეყნის იდენტობასა და მემკვიდრეობას.

Gaël Mamine – Balenciaga Heritage-ის და Pierre Bergé – Yves Saint Laurent-ის ფონდის კოლექციების ყოფილი ხელმძღვანელი.

ევროპაში, აზიასა და შეერთებულ შტატებში მოდის გამოფენების ასოცირებული კურატორი. გამოფენების როგორიცაა «Cristóbal Balenciaga, collectionneur de modes», წარმოდგენილი Palais Galliera-ში, ქალაქ პარიზის მოდის მუზეუმი, 2012 წელს (პარიზი – თელ-ავივი), ასევე «Volez». , Voguez, Voyagez – Louis Vuitton» წარმოდგენილი 2015 წელს პარიზის Grand Palais-ში (გამოფენამ იმოგზაურა: 2016 ტოკიოში, 2017 სეულში და ნიუ-იორკში; 2018 შანხაიში).

ბოლო მიღწევები მოიცავს გამოფენებს “Alaia-Adrian, L’Art du Tailleur”, 2019 და “Madame Grès, L’Art du tailleur” 2022, ორივე წარმოდგენილი SCAD FASH-ში ატლანტაში.

ის თან ახლავს ოლივიე სალარს მხატვრული სპექტაკლების შექმნისას, განსაკუთრებით ესენია: the Cloakroom cycle, Eternity Dress, The Impossible Wardrobe, and Embodying Pasolini, with Tilda Swinton (Festival d’Automne à Paris, 2013 – 2023)

Ania Marchenko, სცენის დიზაინერი და სამხატვრო ხელმძღვანელი, დაამთავრა L’École nationale supérieure des Arts Décoratifs პარიზში 2004 წელს.

2003 წლიდან 2008 წლამდე მუშაობდა Maison Martin Margiela-ში, როგორც მოდის სახლის გამოფენების სცენოგრაფი და ინტერიერის დიზაინერი, ასევე მოდელობდა და სეზონურ კოლექციებში ჩნდება. საფრანგეთსა და რუსეთში თანამედროვე ხელოვნებასა და არქიტექტურასთან დაკავშირებულ ადგილობრივ პროექტებზე მუშაობის გამოცდილების მიღების შემდეგ, ანიამ დაიწყო თანამშრომლობა ევროპისა და აზიის სამუზეუმო დაწესებულებებთან.

მოდასთან დაკავშირებულ მის საგამოფენო პროექტებს შორისაა მარტინ მარგიელას რეტროსპექტივა «Margiela / Galliera, 1989-2009» პარიზის Palais Galliera მოდის მუზეუმში (კურატორი ალექსანდრე სამსონი, არტ დირექტორი – მარტინ მარგიელა), «P. LACE.S» გამოფენა MoMu მუზეუმში ანტვერპენში 2021 წელს (კურატორი რომი კოკქსი, კაატ დებო).

გასული წლის განმავლობაში ანიამ შექმნა სცენოგრაფია თანამედროვე ხელოვნების პროექტებისთვის, როგორიცაა ჯილდოს მფლობელი გამოფენა “Martin Margiela in M WOODS” პეკინში და “Martin Margiela in LMoA” გამოფენა სეულში. მის მომავალ პროექტებს შორის არის გამოფენა “Man Ray and Fashion” ანტვერპენის MoMu მუზეუმში (კურატორი რომი კოკქსი).

გარდა ამისა, ანია თანამშრომლობს ისეთ მოდის სახლებთან, როგორებიცაა Hermès და J. M. Weston (არტ დირექტორი ოლივიე საილარდი).